Miegoti mažiau? Misija įmanoma!

2013 01 30  |  Savijauta


Kaip tobulai išsimiegoti? Klausimas, kuris mums neduoda ramybės visą gyvenimą. Neretai geram poilsiui pakanka vos kelių valandų, o juk kartais išmiegojusios daugiau nei devynias valandas jaučiamės pavargusios. Kodėl taip yra ir ką daryti, kad to nebūtų?

Ne visas miegas reikalingas
Moksliniai skaičiavimai rodo, kad mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo miegodami, tačiau… tik nedidelė to miego dalis mums yra reikalinga. Kai kurių mokslininkų teigimu, miegame paprasčiausiai tam, kad atsinaujintų mūsų audiniai, pailsėtų organizmas. Antai JAV mokslininkas Timothy Ferrissas Lietuvos knygynuose pasirodžiusioje knygoje „4 valandos kūnui“ rašo, kad įmanoma miegoti mažiau, bet išlikti žvaliam ir jaustis visiškai atsigavusiam.

Greitų akių judesių fazė (REM)
Įprastai visi miega vienfaziu miegu, kitaip tariant, mums reikia miegoti po aštuonias valandas per parą. Deja, iš jų tik dvi valandos būna REM (angl. rapid eye movement) miego – greitų akių judesių fazė (tai aktyvus ir kokybiškas miegas, po kurio žmogus jaučiasi pailsėjęs). Būtent tokio miego mums reikia labiausiai!
O jeigu organizmą „perjungtume“ į daugiafazį miegą ir viską taip sumodeliuotume, kad REM miegas sudarytų daug didesnę mūsų miego dalį? Daugiafazio miego principas – nugrimzti į REM miegą trumpam, snūstelint per dieną kartelį ir tik 20 minučių. Daugiafazis miegas pasireiškia tuomet, kai jis suskaidomas į daugelį segmentų, o jo metu naudingiausia miego fazė yra būtent REM. Taigi galima gerai jaustis ir pamiegojus, pavyzdžiui, tik dvi valandas per parą.

Vos 20 minučių po pietų!
Tai kaip gi „persijungti“ į tokį naudingą miegą? Knygos „4 valandos kūnui“ autorius T.Ferrissas siūlo „priversti smegenis pereiti į REM miego fazę, praleidžiant visas kitas miego fazes, ir tokiu būdu pergudraujant savo kūną. Jis turi manyti, kad teks pamiegoti tik labai mažai“. Taigi dienos snūstelėjimas, dar vadinamas ispanišku žodžiu „siesta“ – pats paprasčiausias daugiafazio miego metodas, ypač populiarus kaip tik Ispanijoje. „Siesta“ susideda iš vieno nusnūdimo dieną, o likusi miego dalis gaunama naktį.
! Dieną numigus 20 minučių, pagrindinis nakties miegas sutrumpėja iki šešių valandų, t.y. bendras per parą būtino miego laikas sutrumpėja  valanda ir 40 minučių.
Kiti metodai – panašūs, tik per dieną reikia pamiegoti du arba tris kartus po 20 minučių.

Tik dvi valandos miego
Bene drastiškiausias yra „antžmogio“ miego metodas, kuris susideda iš šešių snūstelėjimų per parą be pagrindinio miego. Pasirodo, yra galimybė funkcionuoti iš viso per parą išmiegojus dvi valandas.
! Potencialiai šis miego modelis teikia milžiniškus privalumus jauniems tėvams ar bet kam, kas priverstas nepakankamai išsimiegoti.
Be to, pagalvokite, kiek knygų galėtumėte perskaityti, kiek dalykų išmokti, kiek darbų atlikti, jei turėtumėte papildomas šešias valandas per parą!

Režimas – privalomas
Žinoma, „antžmogio“ metodas atrodo neįtikėtinas, tačiau jis turi ir tam tikrus spąstus. Mat kuo dažniau miegosite trumpai pasnausdami, tuo griežčiau turėsite laikytis trumpųjų pasnaudimų laiko rėžimo: negalėsite praleisti trumpojo pasnaudimo ar nukrypti nuo laiko.
! Laikantis „antžmogio“ metodo turite pasnausti nenukrypdami daugiau nei 30 minučių nuo numatyto miego tvarkaraščio. Jei praleisite bent vieną trumpąjį miegą, sujauksite visą režimą ir daugelį dienų jausitės pavargę.
Kadangi reikia griežtai laikytis nusnūdimų tvarkaraščio, daugumai  dirbančiųjų dieną šio metodo laikytis gali būti sudėtinga. „Antžmogį“ patariama pasilikti kraštutiniams atvejams, kai nespėjama ko nors padaryti.

T.Ferrisso patarimai, kaip tobulai išsimiegoti:
* Pabandykite miegoti 19–20 laipsnių kambario temperatūroje. Šiltesnėje temperatūroje knygos autoriui niekada nepasisekdavo greitai užmigti, o žemesnė nei 18 laipsnių temperatūra turėjo gerą poveikį, jei tik jis dėvėdavo kojines ir kojoms buvo šilta. Ideali temperatūra – labai individualus dalykas, taigi eksperimentuokite, kad atrastumėte sau tinkamiausią šilumą.
* Likus valandai iki miego išsimaudykite šaltoje vonioje. Naujokams patariama iš pradžių panardinti tik apatinę kūno dalį. Po kurio laiko išbūti vandenyje 5 min. panardinus ir viršutinę dalį, o rankas laikyti virš vandens. Šio metodo naudą įrodė Stanfordo (JAV) universitete atlikti tyrimai.
* Mankšta prieš miegą. Išmėginkite šonines (vienos rankos ar vienos kojos) atsparumo treniruotes. Kuo sudėtingesnius pusiausvyros pratimus atliksite, tuo greičiau pasiseks užmigti.
* Likus trims valandoms iki miego valgykite maistą, kurio sudėtyje yra daugiausiai baltymų ir riebalų. Pavyzdžiui, suvalgius keturis ar daugiau kiaušinių knygos autoriui pavykdavo užmigti greičiau, nei pavalgius liesesnio ar mažiau riebaus maisto.

KITA TEMA
Modernumo, patogumo kaina
Kaip mus veikia technika, be kurios neįsivaizduojame kasdienybės
Naujausios technologijos skirtos tam, kad mūsų gyvenimas būtų patogesnis. Tačiau patogumo kaina ne visada pamatuota, mat aplink esanti technika gali paveikti savijautą.

Tiksi mobiliukų bomba
Mobilieji telefonai nužudys daugiau žmonių nei tabakas. Drąsus teiginys, į kurį skeptikai reaguotų tik šypsena. Tačiau ištartas mokslininko lūpų jis ima gąsdinti. Nors iki šiol mobiliųjų telefonų poveikis savijautai ir sveikatai iki galo neištirtas, tačiau pirmieji rimti atradimai šioje srityje verčia sunerimti…
Praėjusių metų pabaigoje tarptautinei mokslininkų komandai atlikus tyrimą paaiškėjo, kad žmonės, naudojantys mobiliuosius telefonus bent dešimt metų, gerokai padidina piktybinio smegenų auglio riziką. Iki tol apie tai, kad mobilusis telefonas gali sukelti vėžį, tik spėliota.
! Nemalonių pasekmių išvengsite mobiliuku naudodamiesi rečiau, kalbėdami trumpiau ir nuolat nelaikydami aparato arti kūno.

Pavojus vaikams
Itin jautrūs mobiliųjų telefonų poveikiui yra vaikai ir paaugliai. Tyrime nurodoma, kad juos naudojantys vaikai rizikuoja net penkiskart labiau susirgti vėžiu nei jų neturintys bendraamžiai. Tačiau mobiliukų neturinčiųjų greitai gali nebelikti: Europoje nemažai vaikų jau turi net ne po vieną, o po du telefonus (Lietuvoje juos turi devyni vaikai iš dešimties – daugiausiai visoje Europos Sąjungoje)!
! Mokslininkai sunerimę – moterys, kurios nėštumo metu naudojasi mobiliuoju telefonu, dažniau susilaukia vaikų, turinčių elgesio sutrikimų.
Tokie vaikai pasižymi per dideliu aktyvumu, nesugebėjimu normaliai bendrauti ir tvardyti emocijas. Dar didesnių elgesio problemų gali iškilti, jei šie vaikai ir patys naudoja telefonus iki septynerių metų amžiaus.

Apsaugos paieškos
Šiandien kai kurios Europos šalys jau pradeda žvelgti į mobilųjį telefoną kaip į grėsmę. Štai Prancūzijoje, norint apsaugoti vaikus, uždrausta reklamuoti tuos mobiliukus, kurie sukurti būtent jiems. Itin atidžiai stebimi specialiai vaikams iki šešerių metų sukurti telefonai – juos ketinama visai uždrausti. Prancūzijos miestas Lionas jau pradėjo vykdyti socialinės reklamos akciją, kurios tikslas – atpratinti vaikus nuo naudojimosi mobiliaisiais telefonais, o jų tėvus įtikinti, kad vaikams tokie žaisliukai tikrai nebūtini.
Dar daugiau: nuo šiol Prancūzijoje prie kiekvieno parduodamo telefono privalės būti pridėtos ausinės – tam, kad elektromagnetinės bangos, sklindančios iš ragelio, tiesiogiai neveiktų galvos ir smegenų. Kol kas tai pati ryškiausia kova su mobiliaisiais telefonais pasaulyje.

Alergija… telefonui
Jei jūsų skruostus ar ausis papuošė nemalonios raudonos dėmelės, tai alergijos požymis. Tačiau ar žinote, kad dėl tokios alergijos gali būti kaltas jūsų mobilusis telefonas?
Dermatologai atrado naują odos ligą, vadinamą telefono dermatitu. Ją sukelia nikelis, iš kurio dažnai gaminami mobiliųjų telefonų mygtukai, jis supa ir telefono ekraną. Nikeliui alergiškas kas trečias žmogus, ypač jautri moterų oda. Kaskart kalbantis telefonu, nikelis veikia odą ir ją dirgina, o dažnas dirginimas gali išsivystyti į dermatitą. Oda atrodys paraudusi, dėmėta, sausa, gali susidaryti pūslelių. Tokią alergiją atpažinsite iš bėrimų vietos: jie pasirodo prie ausies arba ant skruosto – ten, kur oda liečiasi su telefonu.

Kai ausys užkimštos triukšmu
Muzikos grotuvai su ausinėmis ir radijo imtuvai mobiliuosiuose telefonuose suteikė galimybę klausytis muzikos, kad ir kur būtume: namie, gatvėje ar autobuse. Patogu, tačiau ne visada naudinga mūsų savijautai. Pavojinga muzikos su ausinėmis klausytis labai garsiai. Taip iš lėto kenkiama klausai, o po kelerių metų gali išsivystyti ir klausos sutrikimų.
* Ausinuko garso lygį nusistatykite tyliame kambaryje. Garsas turi būti toks, kad neblokuotų visų aplinkos garsų – taip tik padidintumėte triukšmo lygį ir sukeltumėte pavojų pakenkti klausai. Išėjus į lauką, kur transporto ir žmonių sukeliamas didelis triukšmas, muzikos pasigarsinti nederėtų – taip rizikuojate ją pagarsinti iki klausai pavojingo lygio. Tad net ir triukšmingoje gatvėje klausydamiesi muzikos ausinuku jūs dar turėtumėte girdėti kalbančius žmones.
* Jei nusiėmę ausines ausyse girdite skambesį, verčiau atsisakykite ausinių, kad išvengtumėte didesnių klausos pažeidimų.
* Svarbu riboti ir muzikos klausymosi trukmę. Su ausinėmis vidutinio garso muzikos rekomenduojama klausytis valandą per dieną, o jei norite muzikos klausytis ilgesnį laiką, ji turėtų būti tylesnė.

Clomid, Clomid tablets, Clomifene Citrate and pescription delivery service … prescription will be issued with your unique order number at the confirmation Clomid tablets buy. Clomid (clomifene) can be prescribed for women who have ovulation issues. This medication is a fertility treatment and can be prescribed online. Nolvadex tablets buy – High quality cheaper drugs made by licensed manufacturers. Timesaving and smart way to purchase medications online. Quality medical nolvadex tablets buy. Where to buy cialis in nz rapid weight loss after prednisone retin a cream buy online europe cheap drugstore kabuki brush nolvadex tablets buy.

Komentuokite