Kodėl dažnam skauda nugarą?

2013 02 27  |  Savijauta


Nuo skausmo pobūdžio bei intensyvumo priklauso gydymas

Gydytojai sako, kad šiandien nugaros skausmais skundžiasi ir dvidešimtmečiai. Dažniausia to priežastimi jie įvardija judėjimo stygių ir nugaros raumenų silpnumą, arba atvirkščiai (tik gerokai rečiau) – pernelyg intensyvų sportavimą. Tačiau „surakinti“ gali ir dėl kitų priežasčių. Ką daryti, jeigu taip vis dėlto atsitiko?

Ūmus ir lėtinis skausmas
Jeigu jums iki šiol nugara nekėlė rūpesčių, jos skausmas užmena daug mįslių. Prieš kreipdamiesi į gydytojus pagalvokite apie savo gyvenimo būdą, darbo pobūdį, kur ir ką pastaruoju metu veikėte, o gal sirgote?
Nugaros skausmas būna dvejopas: ūmus ir lėtinis. Ūmus prasideda staiga, gali būti sunkiai pakeliamas, kai, rodos, neįmanoma net pajudėti. Dažniausiai jis gana greitai praeina. Lėtinis skausmas tai sustiprėja, tai atslūgsta, tačiau vargina nuolat. Gydymas priklauso nuo jo pobūdžio ir skausmą sukėlusios priežasties. Ūmus aprimsta, kai kuo mažiau judama. Padeda skausmą malšinantys vaistai, tepalai, šildymas. Lėtinio nugaros skausmo priežastį nustatyti gerokai sunkiau. Gali paaiškėti, kad jį sukelia netinkama laikysena, nejudrus gyvenimo būdas, ilgos valandos automobilyje, bet gali būti nustatytos kur kas rimtesnės priežastys: sąnarių, stuburo slankstelių, kaulų ar vidaus organų ligos.

7 dažniausios priežastys, dėl kurių gali skaudėti nugarą
1.Netaisyklinga laikysena. Jei nuolat kūprinatės, esate įpratusi sėdėti ar stovėti persikreipusi ir dažnai – toje pačioje padėtyje, anksčiau ar vėliau nugara primins apie save nemaloniu mauduliu, kuris, nesiimant priemonių, tik stiprės.
2.Judėjimo stygius. Jeigu darbo dieną praleidžiate sėdėdama prie kompiuterio, namo važiuojate automobiliu ir nerandate laiko sportui – nugaros ir kaklo skausmai beveik neišvengiami. Nors nuo jų neapdraustas nė vienas, žmonėms, kurių nugaros raumenys stiprūs, jis gresia rečiausiai. Nežinote, ar jūsiškiai pakankamai tvirti? Jeigu galite laikyti nuolat įtrauktą pilvą – viskas daugmaž gerai. Jei ne – pradėkite mankštintis.
3.Paniręs slankstelis. Netvirti nugaros raumenys gali būti ir stuburo slankstelio panirimo priežastis. Kai pagrindinė mūsų kūno ašis nėra patikimai prilaikoma raumenų korseto, nuo didesnio krūvio ar judesio bet kuris (dažniausiai juosmens) slankstelis gali išjudėti iš savo vietos. Tada aplink jį esantys raumenys įsitempia ir žmogus ima nuolat jausti skausmą: dažniausiai nugarą skauda rytais, keliantis iš lovos,  būna, kad „surakina“ pasilenkus, ilgiau pasėdėjus.
4.Tarpslankstelinio disko išvarža. Tai vienas sunkiausių ir skausmingiausių stuburo pakitimų, nustatomas per 50 proc. vyresnio amžiaus žmonių. Jis randasi tada, kai dėl sunkesnio krūvio ar traumos stuburo disko turinys išsiveržia iš kremzlinio žiedo ir ima spausti čia pat esančius nervus. Tada kyla labai didelis skausmas, greta esančių raumenų uždegimas. Esant išvaržai skausmingi nervų šaknelių uždegimai gali kartotis periodiškai.
5.Menstruacijos, gimdos ir kiaušidžių ligos. Mėnesinių metu irgi gali skaudėti nugarą, ypač apatinę jos dalį. Skausmą sukelia nerviniai impulsai, einantys iš gimdos ir kiaušidžių. Dėl šių priežasčių nugaros skausmus gali lemi ir šios ligos: endometriozė, gimdos miomos, kaišidžių cistos, įvairiūs uždegimai. Tokiu atveju išsigydžius jas liaujasi ir nugaros skaumai. Per menstruacijas patiriamo skausmo atsikratyti padeda masažas, kai kurie jogos pratimai arba, išimtiniu atveju, skausmą malšinantys vaistai.
6.Nėštumas. Paskutiniais nėštumo mėnesiais nugaros skausmu skundžiasi beveik visos būsimos mamytės. Vis labiau atsikišantis pilvas paskui save traukia ir stuburą, todėl pakinta pusiausvyros centras. Nugaros raumenys paprastai nebūna tokie stiprūs, kad jį išlygintų. Padėti gali specialus korsetas.
7.Staigūs judesiai ir taumos. Aktyviai sportavusiems žmonėms nugaros skausmas gerai pažįstamas. Tačiau traumą galima patirti ir tvarkantis namie ar darbuojantis sode. Bet koks judesys, kai staigiai lenkiamasi ar sukamasi, netaisyklingai keliama, gali patempti nugaros raumenis. Todėl pritūpus paimti nešulio nugara turi likti tiesi, keliamas daiktas – kuo arčiau kojų, o pats judesys – jokiu būdu ne staigus.

Kas sukelia skausmą: raumenys ar nervai?

Raumenų skausmas
Nervų skausmas
Priežastis
Nugarą pradeda skaudėti ją smarkiau sutrenkus.  Nedidelį, bet kurį laiką trunkantį maudimą gali sukelti pertempti raumenys.
Prasideda, kai stuburo slanksteliai užspaudžia kokį nors nugaros nervą. Veriantis nugaros skausmas kartais plinta iki pėdų.
Skausmo pobūdis
Gali būti aštrus (kai raumuo susitraukia staiga) arba nestiprus, tačiau ilgai trunkantis maudimas. Dažniausiai sukausto rytais, vėliau po truputį atlėgsta.
Ūmus gali prasidėti dėl peršalimo, pasitempimo. Lėtinis rytais beveik nejuntamas. Kuo daugiau judama, tuo labiau stiprėja. Pagulėjus vėl aprimsta.
Kas padeda
Šiluma. Puikiai gelbsti karšta rytinė vonia. Tinka masažas, lengva mankšta, ypač joga, tempimo pratimai.
Šildomieji kompresai ir tepalai, skausmą malšinantys vaistai, fizioterapinės procedūros. Netinka mankšta, masažas – jie gali dar labiau sustiprinti skausmą.

10 patarimų, kaip saugoti stuburą
Norėdami išvengti nugaros skausmo, išmokite saugoti stuburą, kad ir kur būtumėte: darbe, automobilyje, parduotuvėje, namie ar lovoje.
1. Pasirūpinkite, kad darbo stalo, kompiuterio ekrano, klaviatūros ir kėdės aukštis būtų pritaikytas jūsų ūgiui. Sėdėdami į grindis remkitės abiem pėdomis. Atpraskite užsidėti koją ant kojos – ne tik iškreipia stuburą, bet ir trikdo kraujo apytaką. Atsikratykite įpročio sėdėti parėmę smakrą ranka. Telefoną prie ausies laikykite ranka, o ne petimi.
2. Įpraskite sėdėti tiesia nugara, lengvai įtempę pilvo raumenis. Pasitikrinti, ar sėdite taisyklingai, nesunku: kvėpuoti lengva, kaklo ir pečių raumenys atsipalaidavę.
3. Patikrinkite, ar jūsų vairuojamo automobilio sėdynės atlošas patogus remtis visa nugara, ypač apatine jos dalimi. Jei ne, nešykštėkite pinigų atlošui patobulinti (pakaks specialios pagalvėlės ar masažinio kilimėlio). Nepatingėkite sureguliuoti automobilio sėdynės taip, kad visus reikiamus prietaisus pasiektumėte ištiesę ranką (nereikėtų kaskart atitraukti nugaros nuo atlošo).
4. Sėsdami į automobilį, pirmiausia padėkite ant sėdynės sėdmenis, o tik tada įkelkite kojas.
5. Jei ketinate rimtai apsipirkti, prekes dėkite į vežimėlį, o ne į krepšelį. Prie kasos produktus susidėkite į du maišelius taip, kad svoris būtų maždaug vienodas kiekvienai rankai. Jei įmanoma, svorį padalykite po 3–4 kg.
6. Įsirenkite patogią virtuvę. Jei esate nestandartinio ūgio, standartiniai baldai nebus patogūs. Spintelės turėtų būti 6–8 cm žemiau alkūnių. Tuomet galėsite nesusilenkę plauti indus, pjaustyti produktus, maišyti puodus.
7. Nemanykite, kad buities darbai gali atstoti mankštą sporto salėje. Juos atliekant nesustiprės nei pilvo, nei sėdmenų raumenys. Nebelieka nieko kito, kaip pradėti reguliariai mankštintis.
8. Kad ir kokio kruopštumo reikalaujantį darbą dirbtumėte, stenkitės nesikūprinti: netaisyklinga laikysena – dažniausia nugaros skausmų preižastis.
9. Čiužinys, ant kurio miegate, negali būti nei per minkštas, nei per kietas: nuo kūno svorio jis turėtų įdubti apie 3 cm. Negailėkite pinigų geram čiužiniui – juk lovoje praleidžiame apie trečdalį savo laiko.
10. Atsibudę niekada staigiai nešokite iš lovos. Pasivartykite nuo šono ant šono, pasirąžykite, pakilnokite kojas ir tik tada neskubėdami atsikelkite. Kelios sugaištos minutės darbų tikrai nesutrukdys, o naudą netruksite pajusti.

Pratimai ant kamuolio – vargstančiai nugarai
Pratimai su kamuoliu – smagus ir nenuobodus būdas pradėti mankštintis. Tikrai verta jį įsigyti, ypač jei vargina nugaros, pečių, kaklo skausmas. Jau vien paprastas sėdėjimas ant tokio kamuolio (pavyzdžiui, žiūrint televizorių) yra labai veiksmingas pratimas: kad išsilaikytumėte ant jo ir neprarastumėte pusiausvyros, turite įtempti kiekvieną nugaros raumenėlį. O jei besėdėdama dar sugalvosite ir pasimankštinti, bus visai gerai.
1. Atsisėskite ant kamuolio, rankas nuleiskite, pečius atpalaiduokite. Nugarą ištieskite, pilvą įtraukite ir iš visų jėgų tempkite viršutinę kūno dalį, tarsi norėdami pakaušiu pasiekti lubas. Paskui raumenis atpalaiduokite. Atlikite pratimą bent 5 kartus.
2.Sėdėdami ant kamuolio tiesia nugara abiem delnais suimkite pakaušį ir palenkite galvą į priekį. Paskui atitraukite rankas nuo galvos, atloškite ją atgal. Pratimą pakartokite 5 kartus.

I am thinking about buying clomid online without a prescription, Clomid for sale. Buy Clomid online from Canada Drugs, an online Canadian Pharmacy that offers free shipping on all orders of discount Clomid. So if you’re really looking to achieve the best results when using Nolvadex in your PCT, then we suggest to order Nolvadex for sale from our reliable store. nolvadex for sale. Depending on the bp serum of HelleM The determinants people complain of first shells from the scene.

Komentuokite